контакт тел. +381 (11) 3034 353  |  ел. адреса: info@omega.rs
Српски  |  English

eУчење

Просечан учитељ каже, добар објасни, одличан покаже, велики надахњује.

Е-УЧЕЊЕШта Ви можете да искористите?

Ваше предузеће или институција сигурно могу имати користи од електронског учења, поготово ако га уведете и користите на оптималан начин. На дохват руке Вам стоје смањење трошкова обуке, задовољнији полазници, уштеде времена итд. У наставку текста можете пронаћи више конкретних информације о томе као и о могућностима подршке које Вам Омега ставља на располагање.

Тренутно стање

За почетак можемо истаћи једну занимљиву чињеницу: већина људи на деломично погрешан начин схвата и тумачи термин „електронско учење”, односно “eLearning” на енглеском језику. Ова забуна (или заблуда) је распрострањена и на државним и на приватним универзитетима, домаћим и страним компанијама. То је и главни разлог зашто готово занемарив број институција и предузећа у Србији у пуној мери користи све предности ел. учења.

Ево и листе најпопуларнијих забуна:

Ел. учење = ПДФ-ови су на Интернету?

80 % погрешно

Тачно је да се електронско учење се у ширем смислу може схватити као било која употреба инфо-комуникационх технологија у образовном процесу. Ако тако посматрамо ствари онда и нпр. слање смс-а са решењем испитног задатка спада у ту категорију. Зато је ова заблуда на скали погрешности дошла „само” до 80 %.

Постављање материјала (ПДФ, видео итд.) за студенте (полазнике) на Интернет свакако спада у ел. учење али дефинитивно није његова суштина. Штавише, овај метод ел. учења се међу студентима (или полазницима) често назива „електронска досада” (енг. “eBorning” ) што веома пластично описује и његове домете.

Суштина ће једноставно бити објашњена у поглављу Главне предности а остатак топ листе заблуда изгледа овако:

За ел. учење нам треба скуп софтвер?

100 % погрешно

Мудл (енг. „Moodle”) је одличан софтвер за ел. учење који се може бесплатно преузети и инсталирати са адресе www.moodle.org. Тренутно га користи више од 36 милиона корисника у 210 земаља, доступан је на 75 језика, укључујући и српски.

За ел. учење не треба предавач (тренер)?

60 % погрешно

Као што смо већ видели, простим стављањем образовних материјала у ел. облику на располагање полазницима (студентима) само деломично користимо могућности које нам пружа ел. окружење. Зато је добро да предавач (тренер) има активну улогу у процесу ел. учења тиме што ће координирати рад полазника, осмишљавати и усмеравати њихове дискусије, пратити њихов напредак и побољшавати материјале (лекције, тестове...) итд.

Главне предности

Суштину електронског учења можемо лако схватити ако погледамо резултате истраживања Вилијама Гласера (William Glasser), америчког психолога. Он је анализирајући велики број осталих истраживања на тему образовања дошао до следећег закључка:

Научимо . . .

10% онога што прочитамо,

20% онога што чујемо,

30% онога што видимо,

50% онога што видимо и чујемо,

70% онога о чему дискутујемо,

80% онога што искусимо,

95% онога што учимо друге.”

Дакле, сврха ел. учења јесте да значајно олакша полазницима да нешто прочитају, чују и виде и што је још важније да дискутују о нечему и уче једни од других.

Укратко

Применом ел. учења постижемо много а ове ћемо издвојити следеће:

  1. Наши запослени, студенти или полазници ефикасније уче, занимљивије им је да раде на тај начин, генерално су задовољнији.
  2. Смањујемо трошкове јер нема потребе за физичким доласцима, плаћањем превоза, смештаја итд.
  3. Наши предавачи, тренери, наставници лакше и брже припремају образовне материјале.

Шта даље?

Уведите ел. учење и искористите све његове предности.

Контакт

ОМЕГА

Џорџа Вашингтона 12,
11000 Београд, Србија

тел. +381 (11) 30 34 353,
ел. адреса: info@omega.rs